Kiedy Mike rozmawia ze swoją byłą dziewczyną można zobaczyć mikrofon.
W scenie kiedy Mike i Rob rozmawiają na przyjęciu na Wzgórzach, na dole ekranu można zobaczyć mikrofon.
W wersjach filmu, bez obrazu szerokoekranowego, w dolnym lewym rogu widać cień mikrofonu podczas sceny na pustynnej drodze (Trent na pierwszym planie, Mike siedzi w samochodzie).
Podczas sceny obiadowej, kiedy Trent skacze na stole, można go zobaczyć w odbiciu za Mike'm zdejmującym koszulkę. Kiedy później wracamy do Trenta, ten nie ma jej jeszcze zdjętej.
Kiedy Rob rozmawia z Mikem, zakłada nogę na nogę, ale w następnym ujęciu jego nogi są ułożone obok siebie.
W pierwszej scenie, znika automatyczna sekretarka Mike'a, po tym jak odsłuchiwał swoje wiadomości i zadzwonił Trent. Później znika jej stelaż.
Wynik wideogry w hokeja w czasie trwania sceny raz jest wyższy, a raz niższy.
Kiedy Mike odprowadza Lorraine do jej samochodu, wskazuje na motocykl Harley Davidson będący za nim. Kiedy ona odjeżdża, Harley'a nie ma.
Podczas sceny w apartamencie Roba i Mike'a, w ujęciu z ramienia, Rob podnosi rękę do podbródka (po tym jak mówi o tym, że ból słabnie każdego dnia), ale w następnym ujęciu ma rękę na kolanie.
Podczas sceny śniadaniowej, cygara i popielniczka znikają podczas "Age of Enlightenment" i pojawiają się ponownie po "Hang on, Voltaire".
Kiedy Mike, Trent i Sue wchodzą do Derby tylnymi schodami, obsługa kamery jest odbita w rozświetlonej na zielono ścianie i ich cień pada na plecy Sue.
Kiedy Trent opowiada o swoim przesłuchaniu, Mike i "the Dorothy girl" trzymają się za ręce, ale nie na zbliżeniach.
Karta Lorraine zmienia miejsce na kalendarzu ściennym Mike'a między ujęciami.
Kiedy Charles, na początku poznaje się z Mikem i Robem w barze, widać jak Mike deklamuje wers z "Deep Space Nine" w tym samym czasie kiedy słychać, że mówi go Charles.
Kiedy Mike siada naprzeciw ściany, rzuca cień na okno (które jest głównym źródłem światła).
Kiedy Mike trzyma kierownicę, w czasie gdy Trent przebiera się w jego garnitur w samochodzie, w ujęciu gwałtownie skręcającego samochodu z przodu widać kierowcę skręcającego raz lewą, a raz prawą ręką.
Na samym końcu, kiedy Trent flirtuje z panią przy obiedzie, serwetka znika i pojawia się ponownie w jego rękach w kolejnych ujęciach.
Kiedy Mike rozmawia przez telefon z Trentem chodząc po swoim mieszkaniu, wyłącza światła wychodząc z kuchni. Później kiedy wchodzi do kuchni, ponownie wyłącza światła. Robi tak kilka razy w czasie rozmowy.
Kiedy Sue opuszcza Trenta, aby zakończyć rozmowę z Mikem w Dreźnie, w chwili gdy odchodzi Mike, widać Roba siedzącego w tle, na krześle przy innym stole niż wcześniej. W następnym ujęciu przy stole, Rob siedzi ponownie tam, gdzie siedział na początku sceny, jakby wcale nie zmieniał miejsca.
Przy stole ze stu dolarowym minimum w kasynie, karty znikają z rąk rozdającego kiedy ten liczy pieniądze Mike'a.
Aktorzy mówią, że grają w grę NHL 94 i że to jest ta wersja, w której można rozbić głowę przeciwnika do krwi, ale naprawdę było tak w NHLPA 93, a nie w wersji 94.
Kiedy Trent i Sue grają w hokeja, Trent dodaje własny komentarz przed zdobyciem punktu. Mówi, że zawodnik z numerem 27 Jeremy Roenick zdobywa punkt z asystą 7 Chrisa Cheleosa. Ale na powtórce widać, że 27 Jeremy Roenick zdobył punkt, z pomocą 28 Steve'a Larmera.
W scenie w mieszkaniu Roba i Mike'a, widać Roba z salami i nożem. Podczas rozmowy, salami i nóż pojawiają się na zmianę w jego rękach i znikają między ujęciami.
Kiedy Mike dzwoni do mieszkania Roba, ten podnosi słuchawkę telefoniczną, która leży obok niego na podłodze, a chwilkę wcześniej, słuchawka była na widełkach telefonu na biurku i nie ma wyjaśnienia jak słuchawka dostała się z biurka na podłogę.
Kiedy Mike obstawia jedenastkę na stole do blackjacka, widać dwa żetony postawione przez niego, zanim jeszcze zdecydował się podwoić stawkę.
Kiedy Mike kupuje 300 dolarów w żetonach w kasynie, dealer liczy rachunki i wręcza mu trzy czarne 100 dolarowe żetony. Są one identyczne ze standardowymi żetonami do turnieju pokerowego, używanymi w większości kasyn w USA z wyraźnym napisem na nich "No Cash Value" (Nie mają wartości gotówkowej).
Kiedy bohaterowie zatrzymują się na autostradzie opuszczając Vegas i Trent idzie sobie "ulżyć", jego samochód jest czerwony. Później kiedy wysiadają wszyscy, aby udać się na przyjęcie przyjęcie, jego samochód jest koloru granatowego.
Film kręcono w West Hollywood, Los Angeles (Kalifornia, USA) oraz Las Vegas (Nevada, USA).
Apartament Mike'a Petera z zewnątrz i jego wnętrze były faktycznie budynkiem i pokojem, w którym mieszkał Jon Favreau podczas kręcenia filmu. Jego sąsiadem piętro niżej był aktor Adam Scott.
Scena gdy Mike i Trent rozmawiają w samochodzie na poboczu drogi została sfilmowana bez pozwolenia (nie tylko dlatego, że producenta nie było na to stać, ale dlatego, że nie wolno kręcić zdjęć na tej konkretnej autostradzie). Pierwotnie zaplanowali sfilmować tylko ujęcie dwóch z nich w samochodzie i nakręcić jak jadą, a same dialogi nakręcić później. Ale reżyser Doug Liman zdecydował sfilmować całą scenę na autentycznym poboczu. Podczas filmowania, zjawiło się kilku policjantów i żądało pozwolenia. Asystent reżysera zatrzymał policjantów mówiąc im, że mieli pozwolenie, ale zostało w biurze na drugim końcu miasta, w odległości kilku mil. Aby uniknąć kary resztę sceny nakręcono, kiedy Liman udawał, że nie filmuje, nie spoglądając w obiektyw i używał mikrofonu wewnątrz samochodu zamiast normalnego mikrofonu filmowego. Większość sceny została sfilmowana w ten sposób, z policjantami czekającymi na koniec zdjęć i dwoma aktorami oraz reżyserem udającymi, że nie kręcą sceny.
Samochód Convertible Mercury Comet Caliente z 1964 kierowany przez Vince'a Vaughna naprawdę należał do Jona Favreau.
Kiedy poproszono o zaakceptowanie użycia w scenie przewodniego tematu muzycznego ze Szczęk (1975), pokazano Spielbergowi materiał filmowy Vince'a Vaughna, którego ten zaangażował do filmu Zaginiony Świat: Park Jurajski (1997).
Film jest luźno oparty na doświadczeniach scenarzysty Jona Favreau, z jego pierwszego przybycia do Los Angeles. Tyle co zerwał długi związek z dziewczyną i liczył na poprawę humoru przez swych przyjaciół Vince'a Vaughna i Rona Livingstona. Postaci grane w filmie są oparte na nich samych.
W "Niedźwiedzim" monologu Trent przekazuje Mike'owi niemal słowo w słowo coś co aktor Vince Vaughn powiedział Jonowi Favreau pewnej nocy w barze. Favreau tak się to spodobało, że włączył ten tekst do scenariusza.
Kiedy reżyser Doug Liman najpierw wysłał scenariusz do studiów, były one zainteresowano finansowaniem filmu. Kiedy jednak Liman powiedział, że chce wziąć do obsady scenarzystę i jego przyjaciół jako aktorów, studia wycofały się. Pieniądze na nakręcenie filmu zostały pozyskane niezależnie i Liman zatrudnił kogo chciał.
Niektóre ze scen w barze były kręcone w prawdziwych barach podczas ich godzin pracy. W miejscu kręcenia zdjęć wystawiono znak ostrzegający stałych klientów baru, że jeśli znajdą się się bliżej, zostaną bezpłatnymi statystami w filmie.
Odkąd twórcy filmu nie mogli pozwolić sobie na opłacenie statystów, sceny z przyjęć zostały sfilmowane na autentycznych przyjęciach, które miały miejsce w tym czasie, z wieloma przybyłymi gośćmi z Hollywood. Między ludźmi w tłumie na pierwszym przyjęciu są (obracający się i patrzący na grupę jak wchodzi): scenarzysta Stephen Gaghan i Mike White.
Scena, w której Trent gniewnie wrzeszczy na Sue, po tym jak Sue obraziła Mike'a, została napisana specjalnie na prośbę Vince'a Vaughna. Vaughn chciał pokazać, że pod zuchwałością i pychą Trenta, ten naprawdę troszczył się jak przyjaciel o Mike'a.
Niektóre z filmowych scen w kasynie zostały sfilmowane bez pozwolenia. W pewnym momencie twórcy filmu zostali poproszeni o opuszczenie kasyna przez oficera policji, który jednak pozwolił im dokończyć filmowanie sceny przed wyjściem. Patrząc na na lewą stronę ekranu podczas sceny, gdzie Mike stawia 100 dolarów na stole, można zobaczyć w tle policjanta przyglądającego się kręceniu zdjęć.